[ Pobierz całość w formacie PDF ]

niezawodnie obróci się na twoje dobro. Dlatego nie zapominaj, że bardzo jest ważne żywić czystą myśl.
Jeżeli masz odrodzić się w jednej z trzech niższych sfer bytu, będą ci się ukazywać zjawy z tej sfery. Ale kiedy zobaczysz, że
twoi bliscy sprawują obrzędy Dharmy z czystymi, cnotliwymi sercami, bez domieszki grzechu, że Guru i uczniowie praktykują
jasną Dharmę w czystośZci ciała, mowy i umysłu -wówczas ogarnie cię wielka radość i mocą tej radości właśnie wstąpisz w
łono, a choćbyś miał pierwotnie pójść do piekieł, na pewno odrodzisz się w niebiosach. Toteż jest to bardzo pożyteczne.
Bardzo jest ważne, abyś wyzbył się nieczystych myśli i ze czcią nieobjętą jak przestwory świata uwielbił czyste. A więc bacz
pilnie!
Szlachetny synu! Krótko można powiedzieć tak: ponieważ teraz, w Bar-do, umysł twój pozbawiony jest podpory , a
ukazujące się w tej niestałej przestrzeni zjawy dobre i złe obdarzone są wielką siłą -nie myśl o tych, które są owocem złego
karmana, lecz jeśli zgromadziłeś był dobre uczynki, przypominaj je sobie. Jeśli ich nie masz, to przynajmnięj polecaj się ufnie i
ze czcią czystym myślom. Zanoś błagania do twego Jidama i do Wielkiego Miłosierdzia. Intensywnie się koncentrując, odmów
te oto błagania:
«Ach, gdy tak tutaj bÅ‚Ä…dzÄ™ samotnie, oddzielony od miÅ‚ych przyjaciół
i gdy ukazujÄ… mi siÄ™ samoistne postaci Siunjaty
-niechaj mnie ratuje moc miłosierdzia Bud d ów,
niech nie opada mnie trwoga i panika Bar-do!
Gdy z powodu złego karman a doświadczam wielu udręk,
niechże je wszystkie rozproszy moc mego Jidama!
Gdy rozlega się tutaj samoistny potężny grzmot Dharmaty
-niechże wszystek on zmieni się w dzwięk sześciosylabowej mantry!
Gdy tak tu dążę śladami karmana, pozbawiony schronienia
-niechaj schronieniem będzie mi Wielkie Miłosierdzie!
Gdy tak doświadczam tu udręk wywołanych przez karman a złych nawyków
-niechże zajaÅ›nieje przede mnÄ… bÅ‚ogość samadhi!»
Takie oto błaganie wypowiedz głośno, a ono na pewno poprowadzi cię. Jest to bardzo ważne, ono cię nie oszuka.
Gdy wypowiesz te słowa, umarły przypomni sobie, zapamięta i dostąpi wyzwolenia. Ale nawet po kilkakrotnym
powtórzeniu będą duże trudności z rozpoznaniem na skutek przemożnego złego karmana; wtedy znów należy wielokrotnie
powtórzyć, -i wielka z tego będzie korzyść. Znów trzeba zawołać zmarłego po imieniu i tak doń przemówić:
"Szlachetny synu! Jeżeli przypomniałeś sobie to wszystko, ale nie przyswoiłeś należycie, to odtąd twoje ciało z poprzedniego
żywota będzie się stawać mętne i niewyrazne, ciało zaś życia przyszłego będzie coraz wyrazniejsze. Dlatego pomyślisz:
«Gdziekolwiek siÄ™ odrodzÄ™, bÄ™dÄ™ cierpiaÅ‚ podobne obecnym mÄ™ki, a wiÄ™c poszukam sobie jakiegokolwiek ciaÅ‚a.» BÄ™dziesz
krążył tu i tam, bezładnie, i zajaśnieją przed tobą światłości z sześciu sfer bytu. Wstąpisz w tę, która wskutek twojej siły
karmicznej zajaśnieje najmocniej.
22
www.teozofia.org  Teozofia w Polsce
Szlachetny synu, posÅ‚uchaj! Może ktoÅ› spytać: «Jakie jest to Å›wiatÅ‚o szeÅ›ciu sfer?» Otóż Å›wiatÅ‚ość z dziedziny bogów
jest biała i matowa; podobnie matowe, ale czerwone, jest światło asurów. Zwiatło ludzi jest niebieskie, zwierząt zielone, pretów
-żółte. A światło z piekieł jest koloru dymu, matowe. Takie są światłości z sześciu sfer bytu.
Podobnie i kolor ciała będzie taki, jaki jest kolor sfery, w której [zmarły] ma się odrodzić.
Szlachetny synu! W owej chwili bardzo ważne jest zrozumienie sensu pouczeń i wskazówek; po pojawieniu się
którejkolwiek ze Å›wiatÅ‚oÅ›ci zacznij jÄ… medytować jako Wielkie MiÅ‚osierdzie. Gdy pojawi siÄ™ Å›wiatÅ‚ość, medytuj jÄ… myÅ›lÄ…c: «To
jest Wielkie MiÅ‚osierdzie.» Oto najważniejszy sens gÅ‚Ä™bokiej nauki. Jest to bardzo ważne, bo zapobiega narodzinom.
I znów medytuj długo nad tym, że twój Jidam to tylko ułudna zjawa, nie mająca własnego bytu. Jest to tak zwane
czyste ciało złudy. Wówczas Jidam niech zniknie z krańców i niech na chwilę wstąpi w sferę nie osadzonej w niczym, nie
utworzonej z niczego świetlistej Pustki.
I znów medytuj Jidama i Zwiatłość. Po takiej chwilowej, pełnej uwielbienia medytacji umysł twój zniknie z krańców;
przestrzeÅ„, jakÄ… wypeÅ‚nia niebo, wypeÅ‚ni umysÅ‚. Spokojnie wstÄ™puj w sferÄ™ NiedziaÅ‚ajÄ…cej Dharmakaji, wolnej od «ja». W taki
sposób zapobiega się narodzinom."
Ci jednak, którzy nie przykładali się do praktyk i medytacji, nie zrozumieją sensu pouczeń, pobłądzą i podejdą do
bramy łona, toteż bardzo są ważne te wskazówki zamykające bramy łona. Zawołać zmarłego po imieniu i tak doń przemówić: [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • policzgwiazdy.htw.pl